20.02.2021, 15:16

Millet kimlikli Türk mü, ulus kimlikli Türk mü?

Evvel emirde belirtelim ki gayemiz Hadiümü’l Harameyn olan ve İslâmlaşınca millet olmak vasfını kazanan Türklerin idrakini bir asırdır ve hâlen karıştıran seküler bâtıl ve Kemalist Türkçülük anlayışının ârızalarını göstermektir.

Türklük hüviyetine asla karşı bir anlayışımız söz konusu olamaz. Bilakis, mensubu olmaktan şeref duyduğumuz Hakk’a tapan Türklüğün bâtıl, yâni İslâm dışı târiflerden, bâtıl Türkçü fikirlerden arındırılması çabası taşımaktadır.    

Türklüğü, Kur’ânî mânasıyla millet mefhumu üzerinden idrak etmenin önemi, devlet ve milletin bütünleşme imtihanına girdiği şu günlerde daha fazla anlaşılıyor.

Millet ve Türklük kavramlarının siyasî ve kültürel hareketlerde, resmî mektep müfredatında ve olgunlaşmamış zihinlerde hâlen eksik ve ârızalı şekilde yer ettiğini, Osmanlı asırlarında vücut bulan İslâmlaşmış Türk irfanına âşina olanlar bilirler. Bu iki kavram Atatürkçü Cumhuriyetin milliyetçilik anlayışından tesirler almasının yanında Batılı milliyetçilik kavramlarıyla da eklektik bir yapı arz etmektedir.

En temel mesele, resmî Cumhuriyet ilkelerine göre milliyetçiliğin ve Türklüğün zemininin bütünüyle İslâm değil, Batılı seküler oluşudur. Bu anlayıştaki milliyetçiliğe göre İslâm, devlet ve toplum yapısını, kurumların muhtevasını, hâkimiyet ve meşruiyetin kaynağını bütünüyle belirleyen asıl zemin değildir. İslâm sadece kültürel unsurlardan bir unsurdur...

Pozitivizm ve şamanizm yüklü seküler Türkçülüğü savunan, Türklüğü biyolojik ırka indiren, “Müslümanlık semavî bir din değil, Arapların sosyolojik bir durumudur. Kur’an, Muhammed’in talimatıdır…” diyen ve İslâm tasavvufuna ve evliyaullaha ağır hakaretler eden Nihal Atsız’ın fikirleriyle kavramak, İslâm’la aynı mânaya gelen “millet” vasfını haiz Türklüğü yanlış anlamaktır ve gerçek hüviyetinden uzaklaştırmaktır.

(Yobazlık bir Fikir Müstehasesidir, Ötüken dergisi, 1970, sayı:11)

Aynı zamanda sosyal darvinist ve pozitivist olan Atsız’ın “yobaz” lıktan kastı İslâmiyettir. İslâm’ı müstehase (taşlamış, fosilleşmiş) bir fikir olarak görüyor ve Türklük anlayışında İslâm’ın önemli olmadığını söylüyor.

ULUSÇULUĞA KARŞI “MİLLET”İ İHYA ETMEK

1910’dan önce İslâm’ı esas alan ve hilafetçi Türk devlet fikrine sahip olan Ziya Gökalp’ın sonradan ortaya attığı Durkheimci milliyetçi şema üzerine kurduğu “laik Türk ulusu” fikri yaşayagelen Türk millet ölçüleriyle uyuşmaz. Bugün yaygın olan seküler ulus anlayışının arkasında, millet kavramını büyük ölçüde pozitivist bilim anlayışına yakın olan Durkheim'ın sosyolojik nazariyesiyle târif eden, İslâm’ı milletin temel belirleyicisi olmaktan çıkaran, “Dinde Türkçülük” adına Kur’ân ve ezanın Türkçe okunmasının ideologluğunu yapan, “Osmanlı’ya millet-i hâkime, onun aslî unsuru olan Türklere de millet-i mahkûme (bir ülkede din ve kavim bakımından azınlık olanlar)” diyerek fahiş derecede idrak yanlışına düşen Ziya Gökalp’ın fikirleri de vardır. (Türkçülüğün Esasları)

ARVASİ: “TÜRKLER İSLÂM’LA BÜTÜNLEŞMİŞ MİLLETTİR”

“Sahabe-i Kiram’dan sonra İslâm’a en büyük hizmeti yapan Türkler İslâm’la bütünleşmiş ve iç içe girmiş bir millettir. Batı’da hangi millettensin diye sorduklarında, eğer Türk’üm dersen ikinci soruya muhatap olmazsın. Çünkü bilirler ki sen Müslümansın” diyen Seyit Ahmet Arvasi’ye göre Türk demek, Müslüman demektir. Bulgar da olabilirsin, Makedon da olabilirsin; hatta Afrikalı zenci de olabilirsin. Ama ne olursan ol, eğer Müslüman’san Türk’e saygı göstermelisin. Bu milletin İslâm’a hizmetleri unutulmaz, onun için bu millet sevilir. (Mustafa Kuvancı, Seyyid Ahmet Arvasi Hayatı–Tefekkürü- Eserleri)

EROL GÜNGÖR’E GÖRE TÜRKLER KUR’ÂN’IN BUYURDUĞU MİLLETTENDİR

“Türk milleti, Türk millî kültürü İslâm’ın kabulüyle birlikte ortaya çıkmıştır. Dağınık Türkmen grupları İslâm’a bağlanarak bir millet teşkil etmişlerdir. Çünkü millet, maddî bir varlığa mâna veren bir bağlantı sisteminin adıdır” diyen Prof. Dr. Erol Güngör’e göre ümmet içinde millet olma, çeşitli Türk gruplarını birleştiren asıl bağlar İslâm’dan geliyor. İslâmiyet şehir merkezlerine hâkim olarak yerleşik medeniyet yönünde büyük bir hamleye yol açmış, bütün Türkleri birleştiren en büyük güç olmuştur. (Türk Kültürü ve Milliyetçilik)                                                                                                              

Onun, “Kültürümüzün çekirdeğini dinî inançlarımız oluşturmaktadır. Konuştuğumuz dil, örf ve âdetlerimiz, selâmlaşma, ibadet, eğlenme biçimlerimiz, alışkanlıklarımız, kılık ve kıyafetimiz, tekke ve tarikatlar, câmilerimiz, folklor ve müziğimiz... millî kültürü oluşturur” ifadeleri iyi idrak edildiğinde, kimliğimizin uluslaşmış Türk değil, İslâmlaşmış millet olan Türk olduğunu anlarız.

“EY TÜRK KARDEŞ! SENİN MİLLİYETİN İSLÂMİYETLE İMTİZAÇ ETMİŞ”

Atatürkçü ve seküler milliyetçi guruplar, Türk saymadıkları Bediüzzaman Hazretlerinin Türk milleti târifine bir türlü ulaşamadılar: “Dünyanın her tarafında Türkler Müslümandır. Müslüman ve gayr-ı müslim olarak iki kısma inkısam etmemiştir. Nerede bir Türk taife varsa Müslümandır. Müslümanlıktan çıkan veya Müslüman olmayan Türkler, Türklükten çıkmışlardır (Macarlar gibi). Halbuki küçük unsurlar dahi, hem Müslüman, hem de gayr-ı Müslim olmuştur. Ey Türk kardeş! Bilhassa sen dikkat et! Senin milliyetin İslâmiyetle imtizaç etmiş. Ondan kabil-i tefrik değildir” sözleri bizi Kur’ânî mânada millet olan Türklüğe çağırır. (Bediüzzaman, Mektubat, Yirminci Mektup)

Bu satırlarda Türk milletinin varlığını inkâr eden ve muhtevasına aykırı bir düşünce var mıdır?

Hülâsa ifadeyle, Türklerin, İslâm dininin ikliminde doğup gelişen, madde ve mânasıyla Osmanlı asırlarında olgunlaşıp vücut bulan bir millet olduğunu Mehmed Âkif’in, Necip Fâzıl’ın, Nurettin Topçu’nun, Seyit Ahmet Arvasi’nin, Prof. Dr. Erol Güngör’ün, Nevzat Kösoğlu’nun fikirlerinde aramak lâzım.

Yorumlar (1)
Sedef 5 saat önce
Ellerinize emeğinize sağlık.
Günün Anketi Tümü
Bugün seçim olsa kime oy verirsiniz?
Bugün seçim olsa kime oy verirsiniz?
7
parçalı az bulutlu
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 26 57
2. Beşiktaş 25 54
3. Fenerbahçe 26 54
4. Trabzonspor 26 48
5. Hatayspor 26 45
6. Alanyaspor 26 42
7. Gaziantep FK 26 40
8. Karagümrük 26 40
9. Göztepe 26 35
10. Antalyaspor 26 34
11. Sivasspor 25 32
12. Konyaspor 25 31
13. Malatyaspor 26 31
14. Kasımpaşa 26 29
15. Rizespor 26 28
16. Kayserispor 25 25
17. Başakşehir 26 25
18. Erzurumspor 26 25
19. Denizlispor 26 21
20. Gençlerbirliği 25 21
21. Ankaragücü 25 20
Takımlar O P
1. Giresunspor 24 53
2. Samsunspor 24 50
3. İstanbulspor 24 46
4. Altınordu 24 44
5. Adana Demirspor 24 42
6. Altay 24 41
7. Tuzlaspor 24 41
8. Ankara Keçiörengücü 24 39
9. Bursaspor 24 34
10. Bandırmaspor 24 31
11. Ümraniye 24 31
12. Adanaspor 24 26
13. Boluspor 24 26
14. Menemenspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 24 19
17. Ankaraspor 24 15
18. Eskişehirspor 24 7
Takımlar O P
1. Man City 26 62
2. M. United 26 50
3. Leicester City 26 49
4. West Ham 26 45
5. Chelsea 26 44
6. Liverpool 26 43
7. Everton 25 43
8. Tottenham 25 39
9. Aston Villa 24 39
10. Arsenal 26 37
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 26 34
13. Crystal Palace 26 33
14. Southampton 26 30
15. Burnley 26 28
16. Brighton 26 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 26 23
19. West Bromwich 26 17
20. Sheffield United 26 11
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 24 58
2. Barcelona 25 53
3. Real Madrid 25 53
4. Sevilla 24 48
5. Real Sociedad 25 42
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 25 37
8. Granada 25 33
9. Levante 25 32
10. Athletic Bilbao 24 30
11. Celta de Vigo 25 30
12. Osasuna 25 28
13. Getafe 25 27
14. Valencia 25 27
15. Cádiz 25 25
16. Eibar 25 22
17. Real Valladolid 25 22
18. Deportivo Alaves 25 22
19. Elche 24 21
20. Huesca 25 20
Namaz Vakti 02 Mart 2021
İmsak 05:51
Güneş 07:14
Öğle 13:06
İkindi 16:15
Akşam 18:48
Yatsı 20:06